De eerste week in Spanje! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu De eerste week in Spanje! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

De eerste week in Spanje!

Blijf op de hoogte en volg Echica

25 September 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Buenas dias!

Ik heb afgelopen weekend een heerlijk weekend gehad. Zaterdag ben ik zoals ik al zei nog bij mijn stage geweest om een andere collega te ontmoeten. Zij is gelukkig ook erg aardig. Verder ben ik de omgeving hier een beetje gaan verkennen. Rondjes gelopen door het dorp en wat winkeltjes bekeken. Zaterdag avond kwam de man van Palmira thuis. We hebben op hem gewacht voor we gingen eten. Dat duurde iets langer dan gepland waardoor ik om 23:00 pas een bord spaghetti voor mijn neus kreeg. Nou dat kreeg ik echt niet naar binnen. Na het eten drinken we hier altijd een kopje thee. Palmira lachte mij de eerst keer dat we thee dronken al uit omdat ik mijn theezakje 3 keer heen en weer doe en het dan sterkt genoeg vindt. Nou de man van Palmira vond het al net zo grappig… Hier hangen ze het zakje er gerust 10 minuten in!

En tja.. ook in Spanje moeten de casussen gemaakt worden. Dus van mijn zondag heb ik een studiedag gemaakt, net als in Nederland. Maar gelukkig is de temperatuur hier prima dus kan ik lekker buiten zitten. Dat maakt het huiswerk een stuk minder erg.

Maandag ben ik samen met Palmira naar het strand in Benidorm geweest. We hebben lekker in de zee overgegooid en een boek gelezen (lekker relaxed in het Nederlands).

Dinsdag was het dan zover. Mijn eerste officiële stagedag in Spanje. Voor ik vorige week donderdag vanuit Nederland vertrok wist ik niet welke kleding ik aan mocht dus ik heb van alles meegenomen. Wat in Nederland echt niet kan in een winkel, kan hier wel. Zo mocht ik gewoon met mijn sandalen, jurkje en spijkergiletje naar stage. Maar dat moet ook wel met deze temperaturen (vandaag was het 33 graden). In de winkel dragen ze hier een witte jas. Ik heb me laten vertellen dat ze dat in Nederland, heel lang geleden ook droegen. In de winkel liep ik wel tegen het probleem aan dat mijn Spaans nog niet zo goed is. Maar gelukkig komen er ook veel Nederlandse klanten die al lange tijd in Spanje wonden. Zij waren zo vriendelijk om me te helpen en hebben als tolk gespeeld. Zo kom je heel ver. Ondanks dat de communicatie soms wat lastig is, vinden de Spanjaarden het wel leuk als je Spaans leert en zijn erg geïnteresseerd. Ze stellen dan van die standaard vragen die ik bij Spaanse les wel heb geleerd. Dus die kan ik wel beantwoorden. Na mijn stage ben ik nog even met Palmira naar het strand geweest. Tot 20:00 is dat prima te doen, daarna gaat de zon onder en wordt het wat kouder.

Woensdag was mijn tweede stagedag. Het ging al een stuk beter. Het was erg druk, dus ik moest proberen om mezelf te redden. Ik moet zeggen dat het aardig is gelukt! Ik heb zelfs al een poging gedaan om een meting te doen bij een Spaanse vrouw. Ze was heel aardig. Maar ik meette veel meer sterkte dan dat er in haar huidige bril zit, dus ze kwam op een later moment weer terug. Na mijn stage ben ik naar de sportschool gegaan. Ik ken hier nog niet zoveel mensen dus dat lijkt me wel een goede plek om mensen te ontmoeten.
Haha echt superstom van mij! Ik had in Nederland een cadeautje gemaakt voor Palmira met allerlei Nederlandse producten. Maar bij aankomst vorige week had ik besloten om het nog even in mijn koffer te laten zitten en het op een later moment, die dag te geven. Maak ik heb er helemaal niet meer aan gedacht. Dus woensdag was ik met mama aan het skypen en we hadden het over koekjes. Ineens bedacht ik me dat ik ook nog koekjes in mijn koffer had zitten. Dus ik heb woensdagavond voor het eten mijn cadeautje maar gegeven… Vervolgens moest ik haar in het Spaans uit gaan leggen wat drop is. Bij de thee hebben we meteen wat drop gegeten, ze vond het heerlijk!

Toen ik donderdagochtend op stage aankwam stond er ineens een fotograaf. Er komt een nieuwe website van de winkel waar ze nu foto’s voor aan het maken zijn. En omdat ik hier nu ook even werk moest ik ook op de foto. Dus snel mijn witte jasje aangedaan. Verder was het best rustig. ’s Middags kwam er een vertegenwoordiger van rayban, vogue en een ander merk die ik niet ken. Ik mocht meekijken en als paspop spelen bij het inkopen. Er zaten echt leuke/aparte brillen tussen. Na mijn werkdag ben ik samen met Palmira naar Benidorm gegaan. We hebben langs het strand gelopen en bij een bekende van haar op het terras gezeten zodat ik Spaans kon oefenen met iemand anders. Was best gezellig.

Vandaag was het ook rustig op stage. Na mijn stage wou ik naar de sportschool voor de groepsles mini-trap maar helaas was de airco kapot en kon de les niet doorgaan. Ze verwachten dat de airco maandag weer gemaakt is dus dan zal ik wel weer een kijkje nemen.

Inmiddels ben ik wel aardig gewend aan de eettijden en de gewoontes. Ik merk ook wel dat mijn Spaans de afgelopen week echt is verbeterd. Ik begrijp mensen nu sneller en beter wat het een stuk makkelijker maakt. Op stage is het nog wel wat lastig maar dat komt ook omdat je constant moet schakelen tussen het Nederlands, Engels en Spaans. Dat is best vermoeiend. En met de muggen gaat het ook goed! Ik ben erachter gekomen dat ik ze niet op mijn slaapkamer zijn maar dat ik gestoken wordt als ik buiten aan tafel zit. Daar heb ik de afgelopen week weinig tijd voor gehad dus de meeste bulten zijn wel weg.

Ik wens jullie een fijn weekend!


  • 29 September 2015 - 14:03

    Ans:

    Wat leuk om weer een stukje over jou te lezen. Mooi dat het Spaans ook al steeds beter gaat en dat die tijgermuggen nu ook een naam hebben ;-) Wij blijven natuurlijk regelmatig op de hoogte via je vader en moeder. Wij zijn allemaal erg dat je het zo naar je zin hebt in Spanje.
    groetjes uit Raalte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 9341

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: