Hola! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu Hola! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

Hola!

Blijf op de hoogte en volg Echica

29 September 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Ik had eigenlijk bedacht om elke week een verhaal te plaatsen. Maar ik heb inmiddels al zoveel meegemaakt dat ik nu maar iets plaats. Anders wordt het verhaal veel te lang!

Afgelopen zaterdag werkte ik samen met mijn andere collega. Zij spreek geen Nederlands dus ik heb de hele ochtend Spaans gepraat. ’s Middags hebben we weer lekker gegeten. Zo rond 18:00 kreeg Palmira een appje van een vriendin van haar of we het leuk vonden om mee te gaan winkelen. En daar zeg ik geen nee tegen! Haha dus om 18:00 zijn wij nog naar een winkelcentrum gegaan. De dochter van de vriendin van Palmira was ook meegekomen. Zij is ongeveer van dezelfde leeftijd als ik dus dat was wel leuk. Ook was het zaterdag de verjaardag van mijn lieve vriendinnetje Milou in Nederland. Ik had afgesproken dat ik voordat hun naar Dieka zouden gaan, wel even op skype zou komen. Maar om 20:30 stond ik nog met Palmira in de supermarkt. We moesten nog eten kopen voor de aankomende dagen. Ik mocht kiezen. Nou, die keus was vrij snel gemaakt. Gamba’s, inktvis, kip en runde worstjes met gebakken aardappelen en elke dag een andere groente of salade. Gelukkig waren we rond 21:00 weer thuis en kon ik nog even skypen. Ze hadden de laptop aangesloten op de tv… Haha was erg gezellig. ’s Avonds ben ik met 2 jongens en een meisje die ik hier heb ontmoet naar Albir geweest. Dat is een plaatsje iets verderop bij de zee. We hebben gezellig wat gedronken en kennis gemaakt. Gelukkig praten ze redelijk goed Engels maar we hebben afgesproken dat we de volgende keer proberen om alleen maar Spaans te praten.

Zondag zouden we eigenlijk naar het strand gaan maar zoals jullie op de foto kunnen zien is het in Spanje ook wel eens regenachtig. Zondag was een grijze dag met veel regen en onweer. Het voelde een beetje Nederlands. Je merkt wel dat de afvoer voor het water hier echt veel minder goed is. Na een kleine bui liggen er al grote plassen op de straat. Ik heb zondag ook een goede daad verricht. Palmira en Pepe waren vanmiddag weg, maar de was hing nog buiten. Dus toen het begon te regenen heb ik de was naar binnen gehaald. Maar ik wist niet of ze binnen een waslijn hadden dus ik heb alles in de keuken over de stoelen gehangen.

Gister ben ik met de bus naar Benidorm gegaan om de stad een beetje te verkennen. ’s Ochtends heerlijk langs het strand gelopen, daarna wat winkeltjes bezocht. Echt winkelen is lastig in het centrum van Benidorm dus ik heb de bus gepakt en ben naar een groot winkelcentrum net buiten Benidorm gegaan. Daar was ik afgelopen zaterdag ook al geweest. Ik had toen een leuk jasje gezien maar ik had spijt dat ik het niet had gekocht. Dus dat heb ik gister alsnog gedaan. Rond 17:30 was ik weer thuis. Ik ben gister ook voor het eerst naar de sportschool geweest. Ik heb meegedaan aan de groepsles GAP. Geen idee wat het betekend, maar het was best zwaar. We wisselden cardio en krachttraining af, maar er werd geen gebruik gemaakt van die apparaten.

Vandaag ben ik weer naar stage geweest. Was weer een leuke dag! Vorige week hebben we veel brillen ingekocht. Die zijn vandaag binnengekomen dus we hebben ze een mooi plekje gegeven in de winkel. Na stage nog even gezellig geskyped met papa, mama en heel even met Raoul. En nu moet ik voor school nog een verslag samenvoegen. Dus vanavond zal ik me wel weer vermaken.

  • 02 Oktober 2015 - 21:31

    Harry Bijker:

    Hallo Echica. Wat weer een leuk verhaal. Je hebt echt je draai gevonden volgens mij. Ik blijf je volgen! Een heel fijn weekend alvast.

    Enne, wij hebben hier òòk lekker weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 9348

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: