Isla Cristina - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu Isla Cristina - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

Isla Cristina

Blijf op de hoogte en volg Echica

20 December 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Ik wou dit verhaal al eerder plaatsen maar helaas hadden we wat problemen met het internet. Ik heb mijn verhaal van dit weekend er maar meteen bijgeplakt.

Ook de afgelopen weken heb ik me weer prima vermaakt. Twee weken geleden heb ik met Pepe en Palmira op de kerstmarkt gestaan om dekens te verkopen. Toch wel apart een kerstmarkt op het strand, in je t-shirt en in de zon. Maar ik klaag niet hoor!! Rond 17:00 was de kerstmarkt afgelopen en ben ik met Palmira wezen midgetgolfen. ’s Avonds ben met een paar jongens en meiden uit eten geweest en daarna zijn we naar een feest in Alfas geweest.

Vorige week dinsdag was het alweer een feestdag dus ik was weer vrij van stage. Rebeca en Li hadden gevraagd of ik mee wou met een bergwandeling. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Toen we na 2uur wandelen de top hadden bereikt hebben daar een broodje gegeten. Tijdens het eten kwamen er 2 mensen naar ons toe die de weg vroegen. Ze moesten naar dezelfde parkeerplaats als wij. Dus dat hebben we netjes uitgelegd. Voor ons was het toch wat lastiger om de parkeerplaats te vinden. Ik weet niet wat het is, het maakt niet uit met wie ik ga wandelen maar 9 van de 10 keer raken we de weg kwijt. Zo ook deze keer. Inmiddels ws het al donker en we hadden het goede pad nog niet gevonden. Dus met onze mobiel als zaklamp liepen we over de donkere berg. Gelukkig was ik dit keer niet alleen. We hadden het gevoel dat we niet verder naar beneden moeten dus we zijn een klein paadje in gegaan. Haha dat bleek een tuin te zijn. Maar via de tuin zijn we weer op de weg gekomen. We waren veel te ver naar beneden gelopen waardoor we weer omhoog moesten. En om het nog erger te maken kwamen we, terwijl we naar boven liepen, ook nog de mensen tegen waar wij de weg tegen hadden verteld. Zij waren met de auto onderweg naar huis. Maar ondanks dat we de weg kwijt waren hebben we veel gelachen en was het een gezellige middag! Terwijl we aan het wandelen waren werd ik al gebeld door een ongeruste Palmira. Die avond was er nog een processie in het dorp met aansluitend vuurwerk. Dus dat was wel leuk om te zien.

Vorige week woensdag en donderdagochtend ben ik naar stage geweest. Donderdag werd ik rond 14:30 opgehaald door Palmira om te vertrekken naar Isla Cristina. Dat is het dorp waar Palmira 39 jaar heeft gewoond en waar veel familie van haar woont. Woensdagavond had ik mijn koffer al ingepakt om meteen te kunnen vertrekken als ik vanuit stage zou komen. Maar zoals dat hier in Spanje gaat had de rest dat nog niet gedaan. Dus ruim 1,5uur later zijn we vertrokken. Isla Cristina ligt in het zuiden van Spanje, dichtbij Portugal. Het is vanaf Alfas ongeveer 8uur rijden. We bleven slapen bij de zus van Palmira. Pepe was ook mee. Ook daar zijn we weer druk geweest met het verkopen van de dekens enz. Ik heb veel mensen ontmoet en we zijn een paar keer uiteten geweest. Zaterdag zijn we uiteten geweest met de nichten van Palmira en zondag met een ander neefje en nichtje. Verder hebben we gegeten bij de ouders van Palmira. Isla Cristina is een echt vissersdorp dus we hebben ook een kijkje genomen in de haven en bij de visveiling. De broers van Palmira hebben een eigen vissersboot. We wouden erbij zijn toen ze aankwamen in de haven maar helaas waren we te laat. Maar er waren genoeg andere boten die één voor één hun vis aan wal brachten. En natuurlijk hebben we daar ook wat vis gekocht. Ohh en wat smaakt die vis goed!

We zijn ook een paar avonden naar een bar geweest met live muziek van een vriend van Pepe en Palmira. Typisch Spaanse muziek. En ja, ook hier kreeg ik weer dansles. Gelukkig kon de neef van Palmira, die ook mee was, ook niet goed dansen. Dinsdagochtend zijn we om 6:00 weer vertrokken naar Alfas.

Gisteren ben ik met Palmira naar Benidorm geweest om even langs het strand te wandelen. De lucht was echt heel mooi. Op de foto lijkt het net alsof we voor een poster staan maar het is echt! We hadden een tijdje geleden bedacht dat we ook nog een keer naar de Bingo in Benidorm wouden. Dus dat hebben we meteen gedaan. Ik dacht altijd dat de Bingo alleen voor oude mensen was.. Maar er waren gewoon groepen jongeren die daar uitgaan op zaterdagavond. We gingen bij andere Spanjaarden aan tafel zitten. En ja hoor. Nadat ik de eerste 3 spellen niks had gewonnen had ik bij het 4e spel Bingoo! Dus van het gewonnen geld zijn we lekker uiteten geweest.

Nog 6 dagen en dan zit het er alweer op. Ik ga nog even genieten! We hebben nog genoeg op de planning staan dus dat komt wel goed. Morgenochtend gaan we schaatsen en 's middags gaan we waarschijnlijk een fotoshoot doen met een flamencojurk. Op mijn kamer heb ik namelijk een gefotoshopte foto hangen die ik van de familie Beekman heb gekregen. Palmira vindt dat mooi maar wil nu een echte foto maken. Dinsdag, woensdag en donderdagochtend ga ik naar stage en daarna gaan we naar Onteniënte voor kerstavond. Daarna nog één dagje en dan ga ik alweer naar Nederland!

Ik wens jullie alvast fijne feestdagen!!


  • 20 December 2015 - 22:30

    Anja:

    weer een mooi verhaal Echica, hihih wij zijn blij dat je weer naar Nederland komt weer lekker gezellig. En wat die foto met de flamencojurk betreft die willen we natuurlijk wel ff zien hoor. We wensen je alvast namens ons allemaal een hele fijne vlucht. En we zien je straks graag weer!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 9336

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: