De eerste dagen! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Echica

19 September 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Holaa!

Eergisteren is het grote avontuur begonnen. Om 5:30 ging de wekker om vervolgens om 10:05 weg te vliegen uit Eindhoven. Na een lastig afscheid op het het vliegveld en een vlucht met superveel turbulentie kwam ik rond 13:00 aan in Alicante. Vanaf daar moest ik met de bus naar Benidorm. Nou, het was een behoorlijke tocht over het vliegveld om de goed bus te vinden. Maar het is gelukt! In Benidorm zijn 2 grote busstations. Door een kleine miscommunicatie stond Palmira (de vrouw waar ik bij in huis woon) bij een ander station dan ik… Maar ook dat, is na meer dan een half uur wachten allemaal goed gekomen. Na aankomst bij het huis zijn we eerst wat gaan eten. Een heerlijke salade, met vlees en brood. Een vriendin van Palmira had dat voor ons gemaakt. Daarna kreeg ik een rondleiding door het huis en ben ik mijn koffer uit gaan pakken. Ook alle kaartjes en foto’s hebben een mooi plekje gekregen op mijn kamer. Daarna nog even geskyped met papa, mama en Raoul. Om 19:00 begon ik toch wel erge trek te krijgen, gelukkig had ik nog wat te eten in mijn tas. Ik mag hier gewoon met de familie mee-eten maar ik moet nog wel even wennen aan de tijden. Om 21:30 gingen we pas avondeten, dus dat koekje had ik wel nodig! Na het eten ben ik lekker gaan slapen.

Gisterochtend werd ik wakker met 5 muggenbulten. Ze hebben hier nu een plaag met hele vervelende muggen, veel mensen hebben er last van. Ook had ik ‘s ochtend weer wat moeite met de eetgewoontes hier. Rond 7:30 werd ik wakker maar om 10:30 gingen we pas ontbijten (3 plakjes van een stokbrood) …Pfoe.. wat had ik een trek. Zelf had ik geen eten meer. Normaal heb ik dan zelfs mijn tussendoortje al gehad! Na het ontbijt ben ik naar mijn stageplek gegaan om het een en ander te bespreken. Het was erg gezellig en ze vroeg meteen of ik even wou blijven om mee te kijken. Ze heeft al van alles uitgelegd over welke glazen, contactlenzen, vloeistoffen en monturen ze daar verkopen en hoe het verder werkt . Nu moet ik alles nog gaan onthouden. Na het bezoek aan mijn stage ben ik naar de supermarkt gegaan. Echt grappig, ze verkopen hier heel veel Nederlandse producten. Er staan gewoon potjes Hak appelmoes, er liggen Nederlandse chocolade biscuitjes en bij de bakkersafdeling verkopen ze Nederlandse appelflappen (mmmm). Bij de supermarkt heb ik meteen wat LU crackertjes gekocht voor het geval ik weer bijna omval van de honger. Ook dacht ik dat ik bij de supermarkt een sinaasappel had gekocht. Maar toen ik een stukje in mijn mond deed bleek het een grapefruit te zijn. Bah! Als avondeten heeft Palmira lekkere Spaanse tortilla gemaakt. En na het eten was het weer een mooie tijd om te gaan slapen.

Gisteravond voor het slapengaan heb ik nog een poging gedaan om muggen te vangen. Maar helaas kunnen die muggen zich goed verstoppen want het aantal muggenbulten staat inmiddels op 24.. Vandaag ga ik nog een keer naar mijn stage om mijn andere collega te ontmoeten. Wat ik vandaag verder ga doen weet ik nog niet maar ik wens jullie een fijn weekend!

  • 19 September 2015 - 12:37

    Conny:

    Lieve Echica,

    wat leuk dat je blog gaat bijhouden. Zo kan ook ik je op afstand volgen ;-) Ze verkopen vast wel deet bij de apotheek, het beste middel tegen die akelige muggen. Ik wens je een bijzonder leuke eerste werkweek toe, maar nu eerst nog genieten van een lekker vrij, wie weet, strandweekend met veel zon xConny

  • 19 September 2015 - 12:58

    Rolinde:

    Leuk om je te kunnen volgen! Ga ik zeker blijven doen de komende tijd.
    Lekker genieten daar!!
    Xxxxx

  • 20 September 2015 - 01:05

    Anja Beekman:

    Heey Echica,
    Super leuk zo'n blog ben je toch nog een beetje bij ons. We gaan je volgen meid. Vervelend van de vele muggen. Echt niet leuk maar goed hopen dat die gauw naar een ander plekje vliegen. Ga genieten van de zon want hier is hij helaas niet
    Veel liefs Anja xxxx

  • 20 September 2015 - 10:51

    Hans En Anneke Rozendal:

    Echica, wat leuk dat je een blog bijhoudt.
    We wensen jou daar heel veel plezier.
    Misschien kun je met een klamboe de muggen bij je weghouden. Succes ermee..

    Groetjes Hans en Anneke

  • 20 September 2015 - 17:11

    Jolanda:

    Heyyy Echica,
    Wat leuk om je zo te volgen op deze blog!Geniet van je stage-periode in Spanje! En ja, DEET zoals Conny al schreef. Succes meis!
    Groetjes van ons

  • 20 September 2015 - 23:19

    Ans Endeman:

    Hey Echica,
    Wat heb je in korte tijd al veel ervaringen opgedaan en fantastisch zo positief nuchter je ze opschrijft!
    We blijven je volgen en zijn stiekum een beetje jaloers dat je last van muggen hebt (=ook mooi weer:-)). Hier komt het met bakken de lucht uit. Hoop dat je snel een goede klamboe vindt en aan de spaanse eetcultuur went. succes met alles!

    Ojah maak je geen zorgen hoor, wij passen wel een beetje op je ouders en broertje terwijl je weg bent:-)

    groetjes,
    ans

  • 21 September 2015 - 10:07

    Harry Bijker:

    Hallo Echica, spannend allemaal. Leuk om te lezen. Ik neem aan dat je nu meer dan 30 muggebulten hebt...? Enne, die grapefruit, daar moet je even doorheen, want ze zijn heel gezond.
    Tot later maar weer.
    Harry Bijker (docent optiek)

  • 21 September 2015 - 17:57

    Ria Bos (docente Optiek):

    Wat leuk om je blog te lezen! Ik ga het zeker volgen. En die muggen, misschien een klamboe kopen die helpen geweldig.
    Je zal vast genieten van de heerlijke temperatuur en de eerst woorden Spaans hebben geleerd!
    Veel plezier. Gr Ria

  • 21 September 2015 - 19:57

    Ans:

    Hey Echic,
    Leuk om je verslag te lezen. Wel vervelend al die muggen maar wie weet kan je iets met bovenstaande Hollandse tips. Ik zou willen dat wij er hier ook nog last van hebben, dan is het iig mooi weer.
    Geniet van je vrije weekend en succes met je stage volgende week.

    Groetjes Martin en Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 9348

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: