De afgelopen 2 weken. - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu De afgelopen 2 weken. - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

De afgelopen 2 weken.

Blijf op de hoogte en volg Echica

21 November 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hola!

Het is alweer 2 weken geleden dat ik mijn laatste verhaaltje hier op heb gezet.

De eerste 2 maanden zitten er alweer op. Nog iets meer dan een maand en dan is het avontuur alweer voorbij. In de afgelopen 2 weken heb ik niet heel veel bijzondere dingen gedaan maar toch genoeg om er weer wat over te schrijven.

Sinds vorige week vrijdag ben ik verkouden. Niet zo gek in deze tijd van het jaar. Maar hier in huis hoef je maar één keer te hoesten en de kruidenthee komt uit de kast. Echt bizar! Ze doen net alsof het alleen overgaat als je 3x per dag speciale thee neemt voor verkoudheid (is heel vies), 2x per dag een theelepel honing eet en 2x per dag een spay in je keel spuit. Nou daar heb ik de eerst dag aan meegedaan en toen had ik er wel weer genoeg van. Van de week ben ik nog wel even naar de apotheek geweest om een neusspray te halen voor de oorpijn. Nu gaat het alweer beter hoor, ondanks dat ik me niet aan het advies houd.

Vorige week zaterdag ben ik bij de kapper geweest. Het blijkt dus dat Nederlands haar heel anders is dan Spaans haar… Daar kwam de kapster ook achter tijdens het knippen. Het ging namelijk niet geheel vlekkeloos. Ik had aangegeven dat ze gewoon de dode punten er af mocht knippen. Want het was echt nodig! Ze vertelde me dat mijn haar sneller dood gaat door het water hier. Nadat ze alle dode punten eraf had geknipt bekeken we het ‘eindresultaat’. Ik zag allang dat de rechterkant een stuk langer was dan de linkerkant. Ik had de lengte van de rechterkant goedgekeurd maar daar moest dus nog een heel stuk af. Het zal jullie waarschijnlijk niet zo opvallen maar het is echt veel korter. Toen ik zaterdagavond had gedoucht en mijn haar had geborsteld kwam ik er ook nog eens achter dat ze meerdere plukjes was vergeten af te knippen. Dus dat heb ik zelf maar gedaan. Gelukkig groeit het allemaal wel weer aan!

Vorige week zondag heb ik dan eindelijk één van mijn favoriete gerechten kunnen maken. Namelijk rode kool schotel. Een paar weken geleden had ik met mijn ouders al rode kool gekocht bij de Nederlandse supermarkt. Zondag heb ik zelf nog het pakje aardappelpuree gekocht en wat gehakt. Ze vonden het heerlijk maar wel een beetje raar. Ovenschotels kennen ze hier denk ik niet echt. Maar ik mag het nog wel een keer maken zeiden ze.

Op maandag ben ik altijd vrij. 2 weken geleden was ik al naar de berg in Albir geweest. Toen ben ik er tijdens mijn wandeling achter gekomen dat er nog een pad was naar de top van de berg. Dus dat pad heb ik maandagochtend gelopen. Het begin ging prima, ik had de top bereikt en in de verte zag ik Benidorm liggen. Het leek me wel leuk om daar via de andere bergtoppen heen te lopen. Op internet had ik al gelezen dat dat kon vanaf het punt waar ik stond. Ik moest gewoon de gele route lopen. Maar nergens had ik gelezen dat de route ook bestond uit steile rotsen beklimmen. Nadat ik ruim over de helft was (Daarbij hoefde ik nog geen rots te klimmen hoor), na meer dan een uur kwam ik bij een hele steile helling. Toen heb ik maar besloten om weer terug te lopen. Het werd me iets te gevaarlijk. De terugweg week ik iets af van de route waardoor ik op een gegeven moment niet meer wist waar ik was. Uiteindelijk toch het pad weer gevonden en ben ik na een wandeling van ruim 4uur weer in Albir uitgekomen. Toen ik thuis kwam zat Palmira al aan tafel op me te wachten. Ze was een beetje ongerust want ze had me al geappt maar ik reageerde niet. Ik had haar een sms gestuurd want ik heb hier alleen wifi, maar dat had ze niet gelezen. Nou, ik heb wel geleerd dat je niet zomaar alleen een berg op moet gaan lopen. Doe je dat wel dan heb je de dagen daarna ontzettende spierpijn! Tijdens mijn wandeling heb ik wel hele mooie en bijzondere plekken gezien. Op de foto’s is het niet zo goed te zien maar links van waar ik liep was de zee en rechts had je een mooi uitzicht over het land. Echt geweldig!

Helaas komt de winter eraan en gaat de temperatuur hier ook naar beneden. Het is wel grappig want in deze tijd van het jaar zijn de toeristen echt te onderscheiden van de bewoners. Toeristen lopen in hun zomerjurkje en teenslippers terwijl sommige bewoners de winterjas al aanhebben. Tot gister was het overdag gemiddeld 22*c. De verwachting is dat het maandag en dinsdag maar 14*c wordt… Daarna stijgt de temperatuur weer wat en wordt het overdag ongeveer 19*c. Volgens mij heb ik niets te klagen in vergelijking met Nederland. Maar toch doe ik dat een beetje!

Inmiddels is het 22:00 en gaan we bijna eten. We gaan aardappels en ui eten wat gebakken is in de oven/houtkachel.

Fijn weekend!

  • 22 November 2015 - 10:33

    Conny:

    Lieve Echica, wel spannend hoor zo 'n wandeling en je hebt vast prachtige vergezichten gezien. Tijdens het lezen werd ik ook wat ongerust,maar gelukkig kwam je weer heelhuids thuis. En inderdaad wat een vreemde kapper heb jij bezocht. Weet je wel zeker dat het een kapper was, niet toevallig de slager van het dorp haha. Nog niet aan thuis denken hoor. Hier is het allemaal nog net zo als toen je wegging. Dus geniet nog maar lekker van je Spaanse avontuur. Dikke kus Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 9331

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: