Normale week - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu Normale week - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

Normale week

Blijf op de hoogte en volg Echica

26 Oktober 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hoi!

Eigenlijk heb ik afgelopen week niet zoveel bijzonders gedaan. Het gaat allemaal zijn gangetje. Van dinsdag t/m zaterdag heb ik stage gelopen. Ik heb weer een paar opdrachten voor school af laten tekenen. Verder ben ik nog een paar keer naar de sportschool geweest. Zondag ben ik met Pamira wezen toeren door Benidorm en ’s avonds ben ik met Jesus, Brian en Yle naar een café gewest. Dat was wel gezellig. We zijn naar een Engels café in Alfas geweest. Het was een beetje jammer dat er voetbal werd uitgezonden en dat het geluid heel hard stond. Daardoor was het moeilijk om hun gesprek te volgen.

Vandaag ben ik met de bus naar Benidorm gegaan om te winkelen. Ik ben niet echt goed geslaagd. Maar één t-shirt gekocht. Eigenlijk ging ik om wat shirts met lange mouwen te halen voor op stage want soms is het in de winkel best fris. Maar helaas, volgende keer beter

Er zijn steeds meer dingen die me hier opvallen:
- Hier eet je niet met mes en vork maar met vork en brood. Bij elke maaltijd wordt brood gegeten. Of je nou spaghetti, aardappels of soep eet. Het maakt niet uit. In je rechterhand houd je je vork vast en in je linkerhand een stuk brood waarmee je het eten zo op je vork schuift.
- De was hangt altijd buiten. Afgelopen week heeft het best veel geregend. Soms hangt de was wel 3-4 dagen buiten omdat het elke keer weer natregent. Heel vervelend als je iets nodig hebt.
- Ik leer steeds meer mensen kennen en elke keer zijn de eerst paar zinnen hetzelfde. Chica is meisje in het Spaans. Dus volgens mij denken ze dat ik zeg dat ik een meisje ben. Maar zo komt het gesprek wel gemakkelijk op gang.
* Hola, yo soy … Cómo te llamas? ( Hoi ik ben.... Hoe heet jij?)
* Hola, yo soy Echica
* hahah no tu nombre. (haha nee je naam)
* Si entiendo. Echica es mi nombre. (ja snap ik. Echica is mijn naam)
Er zijn vast nog wel meer dingen die me opvallen maar die kan ik nu even niet bedenken.

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik samen met mama via skype de finale van Hollands next topmodel aan het kijken. Ze heeft de laptop recht voor de tv gezet en het geluid super hard staan zodat ik het kan volgen. Het nadeel is alleen dat ik nog moet eten…

Voor aankomende week staat er ook nog niet zoveel bijzonders op de planning maar je weet hier nooit wat er gaat komen. Aanstaande zaterdag wordt er hier Halloween gevierd. Zaterdagavond is er een groot Halloween feest in het dorp. Ik ben benieuwd, ik heb nog geen outfit en heb ook geen idee wat ik aan moet. Maar ook daar zal ik in de loop van de week wel achter komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 9334

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: