De laatste week! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu De laatste week! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

De laatste week!

Blijf op de hoogte en volg Echica

27 December 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Dat was het dan! Ik ben weer lekker in Nederland bij mijn familie. De laatste week in Spanje heb ik me nog prima vermaakt.

Maandagochtend zijn we naar de ijsbaan in Benidorm geweest om even te schaatsen. De kinderen daar hadden nog geen vakantie dus het was lekker rustig! Nadat we ongeveer een uur geschaatst hadden zijn we naar huis gegaan. ’s Middag hebben we, zoals ik in mijn vorige verhaal al had verteld, foto’s gemaakt met flamenco jurken. Nadat de foto’s gemaakt zijn ben ik naar de Nederlandse supermarkt geweest om nog wat cadeautjes te kopen en om oliebollen te kopen. Ik had Inma (mijn collega) namelijk beloofd dat ik, op mijn laatste werkdag die ik met haar zou hebben, oliebollen mee zou nemen. Dus die hebben we dinsdag lekker opgegeten. Dinsdag na het werk ben ik met Palmira naar Albir geweest. Ik had namelijk een mooi horloge gezien. Ze wou het aan mij geven als afscheidscadeautje. Super lief!

Woensdagochtend ging ik naar stage. ’s Middags heb ik de laatste keer gesport in de sportschool. Na het sporten had ik met mijn Spaanse vrienden afgesproken om afscheid te nemen. We zijn wat wezen drinken in een bar en daarna hebben we gegeten bij de chinees. Echt supergoedkoop. Voor €5,50 had ik kippensoep, nasi met vlees, nestea en een kopje thee. Het eten was niet zo heel lekker maar het was wel gezellig!

Donderdag was mijn laatste stagedag. Na afscheid genomen te hebben van Roberta ben ik naar huis gegaan.’s Avonds was het noche buena (kerstavond) dat is het belangrijkste van de kerst in Spanje. We zijn naar Onteniënte geweest en hebben de avond en nacht doorgebracht met de familie van Pepe. Eerst ben ik met de neven en nichten meegeweest om wat te drinken in een bar. In de tussentijd hadden de ouderen het eten gemaakt. Rond 22:30 was alles klaar en konden we gaan eten. Na het eten hebben we met z’n alen kerstliedjes gezongen, foto’s gemaakt en hebben we wat spelletjes gespeeld. Ook de kerstman is nog langs geweest. Om 4:00 vonden we het wel mooi geweest en zijn we naar een ander huis gegaan om daar te slapen. Echt raar het was daar ongeveer 5*c en ze hadden niet eens een verwarming in huis. Alleen een klein kacheltje die wij op de camping gebruiken. Gelukkig had ik mijn dikke pyjama en warmwaterzak meegenomen. ’s Middag toen we weer thuis waren heb ik mijn koffer ingepakt. Nadat we gegeten hadden ben ik met Palmira nog even naar Benidorm geweest om nog even van het strand te kunnen genieten. We hebben een heel stuk gewandeld en zijn daarna nog wezen bowlen. Als afsluiting hebben we pizza gehaald bij de pizzeria. We hadden ervoor gekozen om deze thuis op te eten omdat ze in het restaurant geen verwarming hadden dus het was heel koud…

Gister was het dan zover! De terugreis naar Nederland. Vrijdagmiddag had ik mijn koffer al ingepakt. Dat was een hele klus. Om 10:00 ben ik met Pepe en Palmira naar het vliegveld gegaan. Ik was best zenuwachtig want mijn koffers waren eigenlijk iets te zwaar. In mijn grote koffer mocht ik 23kg meenemen. Deze is met ruim 23,5kg het vliegtuig in gegaan en ik hoefde gelukkig niets bij te betalen. Nadat ik mijn grote koffer had ingeleverd hebben we buiten in de zon nog wat gegeten en daarna heb ik afscheid genomen van Pepe en Palmira. Ze vonden het niet zo leuk dat ik ging. Nadat ze nog allemaal lieve dingen hadden gezegd en na de nodige knuffels ben ik naar de Duane gegaan. Als handbagage mocht ik een kleine koffer van 10kg mee en een kleine tas. Mijn koffer was op de weegschaal thuis precies 10kg en mijn schoolschriften had ik allemaal in mijn rugtas gedaan waardoor die behoorlijk zwaar was geworden. Maar gelukkig mocht ik zo het vliegtuig in. Prima vlucht gehad. Boven Nederland hadden we een klein beetje turbulentie maar verder geen gekke dingen meegemaakt. Op Schiphol ging alles heel snel. Dus voor ik het wist zat ik weer met mijn ouders en broertje in de auto naar huis. Heerlijk om weer thuis te zijn!! Gisteravond hebben we lekker Hollandse boerenkool gegeten. Vanmiddag is het welkomsfeestje met vrienden en familie. Dus dan kan ik (bijna) iedereen weer zien.

Samengevat heb ik een superleuke tijd gehad. Ik heb veel nieuwe ervaringen op gedaan. Zowel op mijn stage als daarbuiten. Ik heb 3 maanden lang als een Spanjaard geleefd. Spaans geleerd, naar Spaanse feesten geweest, Spaans gegeten en Spaanse vrienden gemaakt.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verhalen te lezen. Ik wil jullie alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen!

Groetjes Echica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1293
Totaal aantal bezoekers 9295

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: