Fiestas de L'Alfás Del Pí - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu Fiestas de L'Alfás Del Pí - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

Fiestas de L'Alfás Del Pí

Blijf op de hoogte en volg Echica

10 November 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi


Hoihoi!

Ik heb een leuke week gehad. Weer veel nieuwe mensen leren kennen en genoten van het dorpsfeest.

Dinsdag en woensdag heb ik stage gelopen. Voor donderdag had ik vrij gevraagd om met Palmira naar Alicante te gaan. Maar we kwamen er woensdagavond achter dat ze zich had vergist in de dag. Gelukkig heb ik woensdagavond om 22:00 nog kunnen regelen dat ik donderdag middag gewoon stage kon lopen en vrijdag vrij had.

Donderdagochtend was ik vrij en ben ik met de bus naar Albir gegaan om een wandeling te maken op de berg el Faro. Wauw wat was het uitzicht daar mooi! Na een wandeling van ongeveer 2,5 uur ben ik weer naar huis gegaan om wat te eten en daarna naar stage te gaan.

Vrijdag was ik vrij en ben ik naar samen met Palmira naar Alicante gegaan om 2 van haar dochters te ontmoeten. 1 van die dochters woont in Barcelona en kwam met de trein naar Alicante om naar een speciale arts te gaan. We hebben niet zoveel van de stad gezien omdat we met haar dochter mee moesten naar een soort van ziekenhuis. Maar voor die tijd hebben we lekker gegeten en na die tijd zijn we nog even bij de haven geweest en hebben we wat gedronken op een terras. Vrijdag is het dorpsfeest hier ook begonnen maar daar ben ik ’s avonds niet meer naartoe geweest omdat ik zaterdag weer naar stage moest.

Zaterdagavond was er een optocht waar alle peñyas aan meededen. Dat was wel leuk om te zien. Het was een beetje te vergelijken met een carnavalsoptocht maar dan zonder grote wagens. Na de optocht en het eten ben ik naar de peñya geweest. Eerlijk gezegd had ik wel wat meer van de avond verwacht. Er was helemaal geen muziek. We zijn wel even naar de kermis geweest en hebben een ritje gemaakt in de botsauto’s maar verder zijn we de hele avond in de peñya geweest. Het was wel gezellig hoor maar als je de hele avond moet praten en de meesten geen engels kunnen is dat wel heel vermoeiend. Om 3:30 vond ik het wel mooi geweest en ben ik naar huis gegaan.

Zondag overdag hebben we de woonkamer een make-over gegeven. Van de week heeft Pepe de muren al geverfd en zondag hebben we de nieuwe bank en de nieuwe tv neergezet en geïnstalleerd. ’s Middags kon ik daar dus mooi even uitrusten om ’s avonds weer naar de peñya te gaan. Nadat we daar iets gedronken hadden zijn we naar het feest gegaan. Er was een optreden van een leuke Spaanse band. Wat ik heel raar vond is dat er helemaal geen bar was waar je drinken kon kopen. De meeste mensen hadden samen met de mensen van hun peñya drinken in een boodschappentas of winkelwagen (zie foto). Heel apart! Om 4:00 was de muziek afgelopen en ben ik naar huis gegaan.

Maandagochtend heb ik Palmira een mini computercursus gegeven. Ze wil een fotokalender maken maar wist niet hoe de foto’s van haar mobiel op de computer gezet konden worden. ’s middags moest er nog wat huiswerk gemaakt worden en ’s avonds ben ik weer met een paar mensen van de peñya naar het feest geweest. Het feest was nu op een andere plek. Het was in een klein/smal straatje ergens midden in het dorp waar een man aan het optreden was. De meesten waren een beetje moe omdat zij de vorige nachten door zijn gegaan tot 7:00 's ochtends dus gister hebben we het niet zo laat gemaakt.

Vandaag ben ik met Palmira meegeweest naar de kerkdienst die bij het feest hoort. Ik vond het wel leuk om te zien hoe dat in Spanje gaat. In de kerk stonden veel bloemen en er stond veel eten wat een paar dagen eerder al door de peñyas gebracht was voor mensen die niet zoveel geld hebben. Ik begreep weinig van wat ze in de kerk zeiden maar het was leuk om te zien. Vanavond gaan we nog kijken bij de processie. De avond wordt afgesloten met een vuurwerkshow.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 9318

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: