Partyy! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu Partyy! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

Partyy!

Blijf op de hoogte en volg Echica

02 November 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hola!

Ik heb weer een leuke week gehad. Dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag ben ik gewoon naar stage geweest.

Tot nu toe vond ik al het eten wat ik hier heb gehad wel lekker. Maar dinsdag kreeg ik voor het eerst iets voor mijn neus wat ik echt niet lekker vond. Het was een groentepuree met spinazie, aardappel en nog iets (zie foto). Dinsdagavond was ik alleen. Palmira had me verteld dat ik het eten alleen even in de magnetron hoefde te zetten. Dus ik dacht na een paar happen, het is wel mooi geweest. De rest gaat de prullenbak in en ik maak wel een tosti. Op dat moment was ik even vergeten dat we het eten wat overblijft de dag erna weer eten. Dus de volgende middag heb ik maar aangegeven dat ik het niet lekker vond. Palmira wil altijd erg gezond eten dus ze zei ‘tja.. het is misschien niet zo lekker maar het is wel heel gezond dus het is belangrijk dat je het opeet’. Ik had dus niet zoveel ‘’honger’’. ’s Middags was het nog niet op dus ’s avonds stond het weer op tafel. Haha tja.. heel normaal hier. Als het eten lekker is, vind ik dat niet zo’n probleem.

In Nederland liggen de pepernoten al in september in de winkel. Hier liggen de kerstkoekjes in september al in de winkel. Deze week heb ik kennis gemaakt met de Spaanse kerstkoekjes. Heel apart. Zoals op de foto (die ik van google heb) zitten de koekjes in een papiertje. De koekjes zijn heel kruimelig. Dus je moet terwijl het koekje nog in het papier zit knijpen in het koekje. Dan wordt het een soort deegbal en kruimelt het niet meer. Het is er in verschillende smaken. Wij hadden cacao en kokos. Het was wel te eten maar ik heb liever een Nederlands kerstkransje.

Zaterdagavond was het dan zover, mijn eerste feest in Spanje! Van te voren was ik best een beetje zenuwachtig want ik kende maar één iemand en wist niet wat ik er van moest verwachten. Om 23:00 gingen we naar de peñya. Net als in Nederland zijn hier verschillende vriendengroepen. Elke groep heeft een naam. 2 weken per jaar wordt er een hok gehuurd om te kunnen drinken voor het echte feest begint. Dat hok wordt een peñya genoemd en is een leegstaand pand. Ik denk dat het te vergelijken is met een keet maar dan voor 2 weken. Het wordt 2 weken gehuurd omdat volgende week het dorpsfeest is. Deze week was de pre party met als thema de jaren 80. De naam van de vriendengroep waar ik mee was is: peñya Kaos. Nadat ze heel veel alcohol hadden gedronken gingen we rond 1:00 naar het feest. Ik vroeg me af waar het feest was. ’s Middags had ik nog een rondje door het dorp gelopen en ik zag nog geen tent of podium. Het feest bleek gewoon in een straat te zijn tussen de huizen. Er stond 1 tafel waar een DJ achter stond en er was een kleine bar. Op het feest werd vooral Spaanse muziek gedraaid. De mensen hier zijn wel heel soepel in hun heupen. Ik kan dat niet zo goed maar ze hebben me ‘’les’’ gegeven. Ik ben best een snelle leerling want het ging best goed. We hebben de hele nacht tot 4:00 gedanst, toen ging de muziek uit. Daarna hebben we nog wat gekletst. Ze hadden respect voor me dat ik het zo lang volgehouden had zonder alcohol. Inmiddels was het 4:30. De rest ging nog naar de peñya maar ik ben naar huis gegaan. Ik was echt helemaal kapot maar het was een geweldige avond! Heb nu al zin in volgende week.

Zondag was ik om 9:00 alweer wakker doordat mij ‘lieftallige’ huisgenoot het nodig vond om zijn kamer met veel herrie te gaan schoonmaken. Om 11:30 kwam Palmira me ophalen want zij stond samen met Pepe al vanaf 7:00 op de rommelmarkt in een dorpje verderop. Ze wou me eens kennis laten maken met de markt hier. Maar dat was niet echt mij ding. In het kraampje naast ons stond een man kastanjes te bakken. Het rook wel lekker dus dat heb ik ook gegeten. Het was best lekker. ’s Middags ben ik samen met een paar anderen van de peñya naar een playback show in het cultuurhuis geweest dat was ook wel leuk om te zien. ’s Avonds ben ik optijd gaan slapen, dat was ook wel nodig. Ik heb vannacht zo goed geslapen dat ik niks mee heb gekregen van het slechte weer. Het heeft heel hard geregend, gewaaid en zelfs geonweerd. Vandaag was het de hele dag grijs en heeft het veel geregend. De perfecte dag om wat voor school te doen. Vanmiddag heb ik via skype met mama nog de toestelfinales van het wk turnen gekeken.

Van aanstaande vrijdag t/m volgende week dinsdag is hier het dorpsfeest. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

  • 03 November 2015 - 15:22

    Conny:

    Lieve Echica,
    Lekker los in de heupen en dat zonder alcohol, ze blijven zich maar verbazen over jou haha. Fijn te lezen dat het leven je ook daar goed gaat ook al zijn de eetgewooontes wat anders.
    Ik blijf je blogs lezen en leuk vinden. Veel plezier xxxConny

  • 06 November 2015 - 18:40

    Toke:

    Hee Echica, je bent al aardig geintegreerd in Spanje en al haar gebruiken. Goed hoor. Veel plezier!

    Groeten, Toke

  • 10 November 2015 - 10:47

    Anneke:

    Echica, wat heerlijk toch om jou verhalen te lezen.
    We wanen ons zo in Spanje. Het ene hartstikke leuk, het andere... je zult maar 'vies' eten moeten eten.
    maar ook daar heb je je dus weer kranig doorheen geslagen.
    Geniet lekker verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 9293

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: