Bezoek van papa en mama! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu Bezoek van papa en mama! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

Bezoek van papa en mama!

Blijf op de hoogte en volg Echica

19 Oktober 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Vorige week maandag ben ik de dag goed begonnen met een ontbijt aan het strand in Albir. Lekker in het zonnetje een English breakfast gehad.
Maandagmiddag was het dan zover, papa en mama kwamen aan. Eerder dan gepland hoorde ik op straat iemand pssst zeggen. Dat geluidje herkende ik wel. Echt super dat ze er waren. We hebben er een leuke week van gemaakt. Hier in huis is nog een kamer over dus daar mochten zij slapen. Ze mochten ook gewoon mee-eten dus dat was erg gezellig.

Maandag was het erg mooi weer. ’s Middags zijn we na het eten (rond 17:00) naar het strand gegaan. Achteraf was dat een hele goede keus want dinsdag was het erg slecht weer.
Dinsdagochtend moest ik stage lopen en ’s middag zijn we naar het plaatsje Albir geweest. We hadden net 2 winkeltjes bekeken toen we in de verte al een bui aan zagen komen. We zijn snel naar een (Nederlands) café gegaan waar we tijdens de bui wat gedronken hebben. Het water stroomde van de berg af en putdeksels kwamen omhoog. Niet normaal!

Woensdag waren de buien weer verdwenen en hebben we Valencia bezocht. We hadden de auto net buiten het centrum geparkeerd. Na een behoorlijke omweg zijn we in het centrum gekomen. De meeste mensen willen Spaans eten als ze dan in zo’n stad zijn. Maar voor ons werd er elke dag al Spaans eten klaargemaakt dus zijn we sushi/wok gaan eten. Na het eten zijn we de stad gaan verkennen en hebben we nog een paar winkels bezocht. Valencia is een mooie stad en echt een aanrader om eens te bezoeken. Eigenlijk was één dag te kort.

Donderdagochtend moest ik ook weer naar stage. ’s Middags zag het weer er wel goed uit en zijn we naar het strand gegaan. Mijn voet had het zand nog niet aangeraakt toen er ineens van alle kanten wolken aankwamen. Het is best koud op het strand als er geen zon is. Dus nadat mijn ouders snel een duik hadden genomen zijn we weer naar huis gegaan.

Vrijdagochtend moet ik ook weer naar stage.Mijn ouders zijn mee geweest naar mijn stage zodat ik kon oefenen. Dat gaat toch wat makkelijker dan bij echte klanten. ’s Middags hebben we een tweede poging gedaan om Albir te bezoek. Gelukkig was het weer nu wel goed. In Albir zit een Nederlandse supermarkt. Ik heb een lekker pak chocolade vlokken en een pot rode kool gekocht. Binnenkort ga ik rodekool schotel maken voor Palmira. Haha daar kan ik me nu al op verheugen. ’s Avonds zijn we naar een dansavond in een hotel in Benidorm geweest. Bekenden van Palmira moesten optreden. Dat was leuk om te zien.

Zaterdag had ik een dagje vrij. ’s Ochtends zijn we naar Villajoyosa geweest. Daar is de chocoladefabriek van het merk Valor. Ik dacht me goed voorbereid te hebben en de weg wel te weten.. Maar helaas ging dat niet helemaal zoals gepland waardoor we te laat waren voor de Engelstalige rondleiding. Dus hebben we meegelopen met de Spaanse rondleiding. Het was best leuk om te zien hoeveel er komt kijken bij het maken van een reep chocolade en bonbons. Maar het leukste van de rondleiding was toch wel dat we aan het eind verschillende chocolade mochten proeven. En dat allemaal gratis! Zaterdagmiddag hebben we een potje rummikub gespeeld met Pepe en Palmira. ‘s avonds zijn we naar een ander hotel in Benidorm geweest. Pepe en Palmira houden erg van dansen en hebben hier ook altijd danslessen gegeven in de garage. We gingen naar het hotel om te dansen maar de gemiddelde leeftijd lag wel erg hoog en er was geen vlotte dans muziek. Dus we zijn snel naar een ander hotel in Albir gegaan. In dat hotel hebben we ook weer gekeken naar een dansshow van vrienden van Pepe en Palmira.

Zondag ochtend zijn mijn ouders om 4:30 weer vertrokken naar het vliegveld.

Het was echt een top week en ik vond het jammer dat ze weer moesten gaan!

  • 20 Oktober 2015 - 00:09

    Anja:

    Leuk weer om te lezen hihih vanmiddag had ik samen met je moeder en Anneke en Thijs nog een bakkie gedaan toen zei ze al ben benieuwd wanneer ons verhaal erop staat nu dus. Ik hoorde dat jullie er samen erg van hadden genoten en dat je het prima naar je zin hebt daar. Fijn om te horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 9327

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: