Week 2! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu Week 2! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Echica Hagen - WaarBenJij.nu

Week 2!

Blijf op de hoogte en volg Echica

04 Oktober 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Inmiddels zitten de eerste 2 weken stage er alweer op. Eigenlijk zit er niet zo heel veel verschil tussen werken in Nederland of Spanje. Het verschil zit volgens mij vooral in de behoefte van klanten en de taal natuurlijk. Hier verkopen we bijvoorbeeld veel meekleurende glazen (dat zijn glazen die donkerder worden wanneer je in de zon loopt). Verder is het hier heel normaal om glazen te verkopen zonder ontspiegeling. Ik denk dat 80% van de mensen hier geen ontspiegeling heeft terwijl dat in Nederland eigenlijk standaard op de glazen zit. Spanjaarden zijn ook minder ‘service’ gewend. Als klanten in Nederland moeten wachten of je bent lang bezig met een bril adviseren dan geef je ze een kopje koffie of thee. Dat is voor de mensen hier heel raar. We hebben hier in de winkel een paar kopjes en schoteltjes staan, speciaal voor de Nederlandse klanten. Want die zijn dat wel gewend. Afgelopen week was het vrij rustig op stage. Naast klanten helpen mag/kan ik hier nog niet zoveel. Van de week heb ik geleerd om glazen te slijpen met de machine die ze hier hebben. Totaal anders dan in Nederland. Verder heb ik van de week geleerd hoe je een bril op de computer in moet voeren.

Hier in huis gaat het ook goed. Aan het begin van deze week had ik even een dipje. Palmira en Pepe waren beiden aan het werk in Valencia. Ik was dus helemaal alleen thuis. Opzich is dat niet zo’n groot probleem maar toen voelde ik me toch een beetje eenzaam. In een vreemd huis hoor je dan ook veel gekke geluiden. Normaalgesproken woont hier nog een man. Hij heet Pio. Ik dacht dat ik samen met hem zou zijn. Maar maandagavond toen ik ging slapen was hij niet thuis.. Dinsdag middag toen ik terugkwam van stage was hij er ook nog niet. Dus toen heb ik Palmira maar geappt waar hij was. Ook Palmira wist het niet. Zij heeft hem gebeld en zo zijn we erachter gekomen dat hij in het ziekenhuis lag (niets ernstigs gelukkig). Maar het was best vervelend dat we dat niet wisten. Ik was toch best een beetje ongerust. Woensdagmiddag kwam Palmira weer thuis en hebben we weer gezellig samen gegeten. Ik houd best wel van het eten hier, maar afgelopen woensdag heb ik iets gegeten wat ik nooit meer ga eten. Bah wat was dat vies! Ik ben er nog niet helemaal achter hoe het gemaakt wordt maar ik heb gefrituurde, gebakken of gedroogde vissenhuid gehad (onder dit verhaal staat wel een foto). Hier is dat een tussendoortje en het zit gewoon in een pot die op tafel staat. Ugh echt niets voor mij!

Zoals ik eerder al heb gezegd ga ik hier naar de sportschool. Deze week ben ik drie keer geweest. Maandag heb ik GAP gedaan, Woensdag insanity en vrijdag trampoline. Goh wat had ik een spierpijn!! Ik kan wel merken dat ik in Nederland naast het training geven niet sport.. Maar het is echt leuk en ik leer veel nieuwe mensen kennen tijdens het sporten.

Gistermiddag ben ik samen met Jesus (een jongen die ik hier heb leren kennen) naar la Cruz geweest. Dat is een hoge berg in Benidorm. Je heb daar echt een geweldig uitzicht over de stad. Helaas waren we een klein beetje verdwaald op de berg.. We konden de goede weg naar de top niet vinden. Toen we uiteindelijk op de top aankwamen was het al bijna donker. Maar ook daar kan je leuke foto’s van maken. ’s Avonds zijn we nog naar een bar geweest. Als je hier wat drinken besteld krijg je er standaard een stokbroodje met worst en chips bij. (gratis) Erg leuk en lekker!

Vandaag is het gelukkig weer een mooie zonnige dag. Vanmiddag ga ik waarschijnlijk paddel spelen met Palmira. (dat is een soort van tennis).

Fijn weekend!

  • 10 Oktober 2015 - 13:47

    Toke:

    Hoi Echica, zo te lezen heb je het prima naar de zin in het mooie Spanje. Leuk om jouw verhalen te lezen. Goed om de verschillen te ervaren tussen wat in Nederland gebruikelijk is en hoe het in Spanje gaat. Je verwacht veelal dezelfde gebruiken, maar er zijn dus ook verschillen. Volgens onsj weet jij je wel aan te passen. Veel plezier en geniet er van!
    Lieve groeten, Harry, Toke, Sander en Jelte

  • 16 Oktober 2015 - 15:28

    Anja:

    het blijft leuk om jouw verhalen te lezen. Zo te zien geniet je daar wel of niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Echica

Actief sinds 10 Sept. 2015
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 9324

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 31 December 2015

Stage lopen in l'Alfas del Pi.

Landen bezocht: